16 Nisan 2015 Perşembe

RENKLİ BÖREK

 
Börekte farklı sunum arayanlar için güzel bir alternatif. İç harcını kendi damak zevkinize göre değiştirebilirsiniz. Biraz uğraşacaksınız ama sonuç güzel o yüzden uğraşmaya değer.

Malzemeler:
5 yufka
4 orta boy patates
5 orta boy havuç
Kırmızı biber
Kıyma
l yumurta sarısı
Tuz


Yufkaları ıslatmak için:
1 çay bardağı yoğurt
1 çay bardağı sıvı yağ
1 çay bardağı su

Yapılışı:
Patatesi haşlayın tuz ve baharat döküp karıştırın. Havucu rendeleyin az yağda kavurun. Kıymayı kavurun ve baharat dökerek tatlandırın. Kırmızı biberi de küçük küçük doğrayın. Yufkayı ıslatmak için yoğurt, sıvıyağı ve suyu biraz çırpın. Hazırladığınız sosu yufkaya fırça yardımıyla sürün kıymalı harcı koyduktan sonra rulo yapın. Diğer malzemeleri de bu şekilde rulo yapın. Bir tane yufkayı da sos ile ıslatın iki ruloyu alt tarafa koyun diğer iki ruloyu da üst tarafa ve bu şekilde yufkayı sarın dilimlere ayırın yumurta sarısını yanlarına ve üzerine sürün. 170 derecelik fırında 35 dakika üzeri kızarıncaya kadar pişirin. Afiyet olsun.

2 yorum:

  1. Hasta yatagimda yatarken hic iyi olmadi bu :) cok canim cekti. Bu arada sizi takip ediyorum izledigim bloglar a ekledim http://bidilim.blogspot.com.tr/?m=1. Bu da benim sayfam

    YanıtlaSil
  2. Hasta yatagimda yatarken hic iyi olmadi bu :) cok canim cekti. Bu arada sizi takip ediyorum izledigim bloglar a ekledim http://bidilim.blogspot.com.tr/?m=1. Bu da benim sayfam

    YanıtlaSil